måndag 15 juni 2009

styrkan i sanningen

Hitta den där styrkan som du har i dig tjejen !
Du måste klara dig själv.
Det måste krypa fram en fjäril ur den där puppan snart.
Jag spann den så länge med min finaste bomull.
Ät, ät, ät.
Sparka, slå.
Sparka, slå.
Nej! Nej!.
Varför blir allt bara fel?
Mamma jag är så jävla ledsen.
Det blev en hungrig liten mal.
Vi går och går.
Du följer mig.
Jag följer dig.
Även dit jag inte vill.
Och om du står stilla.
Märker du snart att det är världen som rör sig runt dig.
Långsamt och lite egenkärt följer den oss. Allt har berättats.
Det finns så mycket vackra sanningar.
Eller hur?
Så vad ska jag göra?
Var är alla lögnerna?
Undanskuffade i någon garderob knuffas de och trängs.
Drömmer om att någon dag bli stora sanningar.
Eller är de redan det där utanför?
De kanske sitter ute i soffan och viskar i dina vänners öron.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar