måndag 15 juni 2009

hey you!!

Så tyst det är nu, en blick på almanackan.
Jag har missat den här dagen.
Inget att göra åt det.
Det är så tyst.
Ingen kakafoni.
Allt du säger mig.
All väntan.
All längtan.
Jag vill se dig.
Du skrämmer mig ibland. Du skadade mig och sårade mig.. Mer än du själv i din värld av massivt ego förstår. Men jag går vidare. Jag har mitt eget liv. Jag kom hit för min egen skull också. Det kan du inte ändra på.
Tyvärr verkar det vara äkta förnedrande saknad.
Så trevligt.
Jo, du är välkommen.
Jag trodde inte det heller.
Inte nu efter dessa åren.
Då skulle väl inget finnas kvar? Eller?
Allt det här är så stinkande skitigt.
Så ta för dig så mycket du orkar.
Och glöm inte att tvätta dig efteråt.
Skölj av dig mig.
Så jag aldrig behöver tänka på dig igen.
Nu är jag här.
En annan kvinna nu.
Den här dagen.
Har jag växt.
Jag känner det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar