måndag 15 juni 2009

dröm-viljan

Inte ens jag förstod vad du ville egentligen..
Vanlig men unik.
Vacker.
Viljan är en trött, rosa dröm.
Varför denna delikata lust nu igen?
Kom då, kyss mig då!
Visa vad du går för vackra vanliga! Reser ensam. till skuggan och regnfesten.
Ångest över galen verklighet. Ögat mjuk-läser boken.
Hemliga världar, kunskap kommer till mig.
Jag vill fungera utanför dikten.
Mat, vänner, skola, sömn, sex.
Behovstrappan.
Steg för steg.
Upp ur apatin.
Tänk om jag ramlar.
En gåva i mina händer.
Får inte tappa den.
Igen.
Jag tycker om dig.
Respekterar dig till och med trots allt..
Jag vill inte älska bara dig.
För du känner bara kanske, nästan som jag.
Jag vet vem jag är.
Du vet vem jag är.
Jag hallucinerar.
Men jag har inga illusioner.
Trots alla försök.
Så bortkastat.
Igen.
Jag ska inte ge upp.
Jag behåller gåvan.
Mellan dig och mig.
Oss.
Finns lust.
Och den rosa dröm-viljan.
Önskar alltid dig.
Mer av din mjuka hud och vackra ögon.
Kyssar med min verkliga.
Så nära.
Är du söt, flirtig.
Och kanske verklig.
Är jag så nära?
Brännande röd Kvinnofrukt.
Våra kön brinner för varandra.
Så nära är vi.
Delikata..
Jag erkänner allt för dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar